Forum Neurologi


Smärta i fot återkom

Tjena. Har nervskada i fot och äter maxdos gabapentin per dag. Har fungerat toppen i ett halvår, men nu de senaste veckorna har smärtan börjat komma tillbaka och suger kraften ur mig och försämrar min prestation i studierna, då jag blir trött av att konstant ha ont och min sömn påverkas, fastän jag äter 2mg flunitrazepam för insomningen. Vad ska jag göra? Har tidigare fått tramadol i kombination med gabapentinet som fungerat, men vill inte bli beroende. Borde jag föreslå till min läkare att få byta till lyrica? Har också tidigare ätit tryptizol utan effekt. Smärtan känns precis som "tusen nålar". Alltså kraftiga stickningar och ilningar i fot, som är konstant från morgon till kväll. Vet inte om det är till någon hjälp, men jag kan skriva övriga mediciner jag äter, vilket är följande: 150mg venlafaxin, 5mg stesolid och 1200mg gabapentin på morgon 1200mg gabapentin på eftermiddagen, 5mg stesolid 1-2mg flunitrazepam, 5mg stesolid och 30mg mirtazapin när det är sängdags. Är kille på 19 som fick nerv och förtviningsskador efter jag försökt plocka bort mig själv om man säger så. Tacksam för svar. Mvh.

Annons
Annons
Annons