Fråga doktorn

Fråga   Manlig hälsa

testikel

hej! jag är en 18 årig kille som har ett problem med min högra testikel. jag åkte in akut för 2 veckor sen på grund av smärta. Läkaren trodde att den hade vridit sig så dom öppnade mig. Det visade sig att den inte va vriden men att jag hade HAFT en inflamation och att testikeln var ärrig. jag skickades hem med diklofenak mylan 50 mg. men varför hade jag så ont om jag bara hade HAFT en inflamation men inte nu? jag har dessutom fortfarande ont. en ilande smärta som kommer och går. tack på förhand

Svar:

Man trodde att Du hade en testikelvridning(torsion), men du tycks ha haft en inflammation i bitestikeln. En sådan inflammation kan göra att det blir trångt i gångarna i bitestikeln. Detta gör att trycket stiger och det kan göra ont! Diklofenak är en medicin som dämpar inflammationen. Det kan vara obehag några veckor, men det brukar gå över.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Erfarenheter vid sfinkterrekonstruktionsoperation

2017-03-7 | 09:21

av Jan-Erik Damber

Androxen

2014-10-13 | 14:36

av Magnus Fall

Allmänläkare

2014-10-13 | 14:18

av Magnus Fall

Potenshjälp utan piller?

2014-10-13 | 14:15

av Magnus Fall

När ska man kontakta läkare?

2014-10-13 | 14:10

av Magnus Fall

Har jag erektionsproblem?

2014-10-13 | 14:10

av Magnus Fall

16 år och impotent?

2014-10-13 | 14:08

av Magnus Fall

Erektionsproblem efter prostatacancer

2014-10-13 | 13:26

av Magnus Fall

Frågat tre läkare

2014-10-11 | 18:22

av Magnus Fall

Manligt könshormon -

2014-10-11 | 13:01

av Magnus Fall

dåligt sexliv

2014-10-10 | 21:11

av Magnus Fall

Psykisk låsning

2014-10-10 | 10:32

av Magnus Fall

utan orgasm

2014-10-10 | 08:27

av Magnus Fall

Erektionsproblem!

2014-10-10 | 07:04

av Magnus Fall

Asexualitet

2014-10-10 | 00:42

av Magnus Fall


Annons
Annons
Annons
Annons