Forum Manlig hälsa


Forumtråd: Impotent av Trilafon

Jag har varit felaktigt behandlad för schizofreni i 6 års tid. En diagnos jag inte hade. Jag har nu efter att ha avslutat antipsykotisk medicinering fortfarande mycket minskad sexlust. Jag har varit inlåst på en psykiatriskt sjukhus under 3 års tid. Under det första året så behandlades jag med Haldol. Under kommande år behandlades jag med Trilafon. Jag har sedan 2 månader tillbaka avslutat min medicinska behandling. Den medicin jag använder nu är dexamfetamin och zolpidem på grund av idiopatisk hypersomni. Denna medicin hade jag även innan anti-psykotisk medicinering inleddes. Då bidrog dexamfetaminet till ökad sexlust. Jag har före jag blev behandlad av psykiatrin aldrig haft problem med sexlusten. Om det är den anti-psykotiska medicinen som gjort att jag förlorat nästan all sexlust och det mesta av förmågan så undrar jag om den inte borde återkommit efter 2 månader. Kan institutionalisering och sorg av att ha blivit utsatt för flera års övergrepp av psykiatrin vara anledningen till problemet. Tidigare har humör eller psykisk status aldrig påverkat sexlust i någon nämnvärd utsträckning, så det känns inte som att det enbart kan bero på psykologiska fenomen utan att det förmodligen är somatiskt. Vad tror ni?

Skriv ett inlägg i diskussionen
Annons
Annons
Annons