Forum Mage & tarm


Kronisk magkatarr efter bypass?????

Efter att ha gjort en bypass operation 2010.06.09 har jag ont i magen. Min egen uppfattning är att magen inte klarade av alla mediciner efter operationen men också att kroppen fick en stressreaktion. Vissa ändringar av medicineringen är gjord. En gastroskopiundersökning gjordes för en månad sedan , då konstaterades antydan till magsår. Jag fick då en sjudagars penicillin kur, men har inte blivit bättre. Äter omeprasol sedan 5 månader tillbaka. Det typiska är att jag mår skapligt efter en natts sömn, men sedan kommer magontet igång efterhand som jag äter, och är värst på kvällen. Någon som känner igen detta eller har något gott råd att ge Biltoken

Hej Biltoken, dina besvär är typiska efter att ha fått sin tarmflora utslagen, bl.a. av antibiotika som dödar de goda bakterierna. Därefter etablerar sig nästan alltid en skadlig tarmflora, som bl.a. ger dessa effekter, men också inget bidrag till näringsomvandlingen eller immunförsvaret. DET bästa man kan tänka sig är fruktooligosackarider som finns i jordärtskocka. Koncentrat av detta finns i Sverige det heter Topinulin aktiv, med tillägg av blåstång som innehåller natruligt jod och krom. Sammantaget, skapar detta en skyddande slemskikt över irriterade mag -tarmväggar, så de hinner avlastas och återhämta sig, sackariderna blir näring i sin helhet, åt de goda bakterierna som får en kraftig tillväxt o tränger ut de skadliga efter hand. En kur 100 tabl. = 25 dagar. Ges även till diabetiker eftersom det stabiliserar blodsockret, söt o annat sug försvinner. I flera länder populärt bantningsmedel av dessa orsakerna. Rent naturliga näringsämnen, inget hokus pokus alltså. www.aktivsyn.se där hittar du den, googlar man hittar man många positiva omdömmen inte minst från personer med IBS, Crohns, och UC. Rekommenderade detta åt min granne med flera års problem. Idag har hon återgått till jobbet. Lycka till.

Annons
Annons
Annons