Fråga Doktorn

Fråga   Lungor & luftvägar

Fråga: Hes av medicin mot astma

Jag blir så hes av min astmamedicin - är det normalt?

Svar:

Ja det är vanligt om man behandlas med astmaläkemedel som innehåller inhaltionskortison -inhaltionssteroider. Samtidigt så är den här sortens läkemedel nödvändiga att använda vid astma.


Prata med en läkare och se om man kan justera dosen eller byta läkemedel eller inhaltor, så brukar det bli bättre.


DELTA I ENKÄTUNDERSÖKNING: Har du fått vård enligt patientlagen?

Besvarade frågor under chatten

Denna fråga blev besvarad under expertchatten Chatt: Experten svarar på frågor om astma. Nedan listas andra frågor besvarade vid samma tillfälle.

Fråga Besvarad
Får ibland besvärlig hosta

2021-05-7 | 10:08

av Christer Janson

Ansträngningsastma - farligt utan medicin?

2021-05-7 | 10:03

av Christer Janson

Astma och aktiviteter

2021-05-7 | 09:33

av Christer Janson

Urinprov när man misstänker astma?

2021-05-7 | 09:11

av Christer Janson

Astmabesvär

2021-05-6 | 13:01

av Christer Janson

Symtom på astma?

2021-05-5 | 14:29

av Christer Janson

Hes av medicin mot astma

2021-05-5 | 13:02

av Christer Janson

Kan min astma blivit sämre av covid-19?

2021-05-5 | 12:58

av Christer Janson

Astma och kol – har behandling men vad mer kan man göra?

2021-05-5 | 12:34

av Christer Janson

Rökning och koppling till astma

2021-05-5 | 11:26

av Christer Janson

Hur skiljer man astma och col åt?

2021-05-5 | 10:20

av Christer Janson

Slemhosta, astma och kol – tips och råd?

2021-05-5 | 10:15

av Christer Janson

Hur kan jag kolla om något i min hemmiljö påverkar min astma?

2021-05-5 | 09:07

av Christer Janson

Astma och hosta

2021-05-4 | 18:21

av Christer Janson

Astma och kol – behandling svider som eld

2021-05-3 | 19:37

av Christer Janson