Forum Kvinnlig hälsa


Cerazette

Jag har ätit Cerazette i ca 5 veckor nu. Mår väldigt dåligt med humörsvängningar och gråter mycket. Fick lätta bruna flytningar en vecka innan mens och sedan lite mer blödning när jag skulle ha min mens. Men nu undrar jag när man slutar blöda? Vid vanliga p-piller så slutar man ju när en ny karta börjar men en liten blödning håller fortfarande på för mig. Är detta biverkningar på tabletterna? Någon som vet om det brukar bli bättre eller om det kan vara värt att prova något annat+ Hur har det varit för er?

Hej! Jag har ätit Cerazette i 10 månader ca. Först "slapp" jag min mens i ca 8 månader amning + att Cerazette kan göra att man "slipper" den. Men sen fick jag min mens efter att ha slutat amma, börjat motionera mera. Jag har blött i ca 7 veckor, med något undantag i ca 3 dagar blödnings fri. MVC sa att jag skulle ta Cerazette ett tag till för att se hur de blir för de kan gå tillbaka till blödnings fri. Men ring och se vad din barnmorska säger till dig. 


Hej! Jag har ätit Cerazette i 10 månader ca. Först "slapp" jag min mens i ca 8 månader amning + att Cerazette kan göra att man "slipper" den. Men sen fick jag min mens efter att ha slutat amma, börjat motionera mera. Jag har blött i ca 7 veckor, med något undantag i ca 3 dagar blödnings fri. MVC sa att jag skulle ta Cerazette ett tag till för att se hur de blir för de kan gå tillbaka till blödnings fri. Men ring och se vad din barnmorska säger till dig. 


Hej! Jag har ätit Cerazette i 10 månader ca. Först "slapp" jag min mens i ca 8 månader amning + att Cerazette kan göra att man "slipper" den. Men sen fick jag min mens efter att ha slutat amma, börjat motionera mera. Jag har blött i ca 7 veckor, med något undantag i ca 3 dagar blödnings fri. MVC sa att jag skulle ta Cerazette ett tag till för att se hur de blir för de kan gå tillbaka till blödnings fri. Men ring och se vad din barnmorska säger till dig. 


Jag äter också cerazette. När jag blöder så kan det hålla på i flera veckor. Det kommer inte mycket blod. Ibland är det bara brunt. Sen kan jag vara blödningsfri i flera veckor efter det.


Själv åt jag cerazette i nästan 6 år, blev av med min mens helt o hållet. men hade mycket huvudvärk hela tiden.
slutade äta de när jag fick barn och fortasatte igen efter amningen. Då fick jag blödningar lite då o då men det gick bra sedan men blev däremot mycket konstig.
fick samma symtom som när jag var gravid,hemsk ömma bröst,ont i huvudet,mensvärk, kände mig allmänt dåligt.Tappade sexlusten helt och t.o.m min sambos doft störde mig.
så nu provar jag mini P, DE HAR INTE SÅ MYCKET HORMONER vilket är bra för mig. mår mycket bättre,har ätit de nu i tre veckor,haft en blödning,så vi får se .Fortsättning följer
Maria


Hej. Jag är en kvinna på 40 år som för två månader sedan började äta Cerazette. jag har aldrig tidigare ätit någora hormoner eller p-piller, då jag anseer att jag inte behövt det tidigare. jag har levt med en kvinna i drygt 12 år. Nu är det så här att jag fick min mens för åtta dagar sedan och jag har fortfarande inte slutat få en mens aktig blödning. Min vanliga mens brukar pågå mellan 1,5 dag till 3 dagar, så detta känns väldigt konstigt. Jag äter pillerna för att se om de kan minska mina menssbesvär. Jag har en sådan kraftig PMS, jag mår illa, spyr, får migrän, extrema menssmärtor i magen och ryggen och blir extremt trött. Lite har pillerna hunnit hjälpa, får inte alls så kraftiga smärtor, mår inte illa och blir inte alls lika trött, men trots att jag inte har ägglossning så har mensdagarna ökat och jag har mer ont i huvudet, kraftigare migrän. Blöder dock inte mer än jag gjorde innan men längre tid. Känns väldigt knepigt detta. Nästan så att jag börjar fundera på att sluta med pillerna men kan jag göra det utan att ha pratat med min doktor först? Hon sa att jag skulle testa i tre månader i alla fall och funkar det inte så skulle jag sluta. Grejen är också att jag slutar blöda fram till eftermiddagarna och blöder inget fram till nästa morgon då jag tar ett nytt piller. Då börjar jag blöda igen. Ska det vara så? Hur viktigt är det att ta pillerna exakt samma klockslag varje dag? Börjar bli ganska trött på dett blödande nu. Ska jag sluta eller fortsätta. jag vill ju helst bara bli av med mina besvär. Egentligen vill jag sterilisera mig. Vad ska jag göra tycker ni?
Marie

Annons
Annons
Annons