Fråga doktorn

Fråga   Infektion

Gardasil och biverkningar?

Jag har vaccinerat min 16 åriga dotter med Gardasil. Hon har tagit sin sista spruta den 21 december. Förra veckan kunde man läsa om biverkningar som eventuellt har orsakat med Gardasil. När brukar biverkningar uppstå när man har vaccinerat sig, kan jag känna mig lugn eller kan biverkningar uppstå långt senare?

Svar:

Ja, du kan vara lugn! Biverkningar kommer snabbt, oftast inom ngn. vecka. De beskrivna biverkningarna var sannolikt inte heller orsakade av vaccinet.

Vänlig hälsning,

Arne Wikström
Överläkare, hudspecialist.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Jaydess

2016-05-17 | 22:13

av Suzanne Lindström

Hur smittar klamydia?

2016-04-26 | 23:22

av Eva Rylander

Kan jag blivit smittad?

2012-05-14 | 16:14

av Annika Johnsson

Kondylom?

2012-04-9 | 13:32

av Annika Johnsson

Orolig efter kondylombehandling

2012-03-2 | 11:34

av Annika Johnsson

Cellförändringar och p-piller

2012-02-19 | 13:02

av Sven-Eric Olsson

Kolossal klåda efter wartec!!

2011-12-1 | 14:30

av Annika Johnsson

Cellförändring / otrohet?

2011-11-14 | 19:23

av Annika Johnsson

Kondylom

2011-11-17 | 12:30

av Annika Johnsson

Impotens och hjärtinfarkt

2011-07-21 | 11:58

av Mikael Lehtihet

För tidig utlösning

2011-06-22 | 22:11

av Mikael Lehtihet

Tycker inte om sex. Kan/måste jag lära mig?

2011-05-12 | 22:25

av Suzanne Lindström

Latent herpes

2011-04-14 | 17:59

av Annika Johnsson

Klamydia - hur lång tid tar behandlingen?

2011-03-31 | 15:40

av Annika Johnsson

Vaginism

2011-02-18 | 10:23

av Lena Marions


Annons
Annons
Annons
Annons