Fråga doktorn

Fråga   Infektion

Cervarix och "dagen efter p-piller"?

Hej,

Jag funderar nu, om det är farligt att ta först vaccine cervarix. och 3 dagar senare tar man ett "dagen efter piller", har de nån verkan på läkemedlet? Har de nån koppling till varandra som skulle kunna försämra verkan?

Mvh en orolig kompis

Svar:

Hej!

Nej, det är inte farligt att ta dagen-efter-piller i anslutning till vaccinering. Det är två helt olika läkemedel.

Vänliga hälsningar
Arne Wikström
Överläkare, hudspecialist.

Läs mer om "dagen efter piller" här »

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Jaydess

2016-05-17 | 22:13

av Suzanne Lindström

Hur smittar klamydia?

2016-04-26 | 23:22

av Eva Rylander

Kan jag blivit smittad?

2012-05-14 | 16:14

av Annika Johnsson

Kondylom?

2012-04-9 | 13:32

av Annika Johnsson

Orolig efter kondylombehandling

2012-03-2 | 11:34

av Annika Johnsson

Cellförändringar och p-piller

2012-02-19 | 13:02

av Sven-Eric Olsson

Kolossal klåda efter wartec!!

2011-12-1 | 14:30

av Annika Johnsson

Cellförändring / otrohet?

2011-11-14 | 19:23

av Annika Johnsson

Kondylom

2011-11-17 | 12:30

av Annika Johnsson

Impotens och hjärtinfarkt

2011-07-21 | 11:58

av Mikael Lehtihet

För tidig utlösning

2011-06-22 | 22:11

av Mikael Lehtihet

Tycker inte om sex. Kan/måste jag lära mig?

2011-05-12 | 22:25

av Suzanne Lindström

Latent herpes

2011-04-14 | 17:59

av Annika Johnsson

Klamydia - hur lång tid tar behandlingen?

2011-03-31 | 15:40

av Annika Johnsson

Vaginism

2011-02-18 | 10:23

av Lena Marions


Annons
Annons
Annons
Annons