Fråga doktorn

Fråga   Hud & hår

Blåsor efter behandling av nagelsvamp

Hej,

Jag har startat en nagelsvampbehandling på mina fötter då jag tror att jag har nagelsvamp. Mina naglar var nämligen porösa med vita fläckar vilket jag haft under en längre tid. Det har även kliat lite. För ett par veckor sedan började jag en kur för att försöka ta bort detta och köpte Finail på apoteket som man ska använda en gång i veckan.

Nu har jag fått reaktion runt två av tånaglarna med torr och hård hud som kliar väldigt mycket. Endast på ena foten dock. Kan det vara en reaktion på behandlingen? Jag har även små "pluppar" på samma fot i hålfoten som kliar. De är vattenfyllda. Spräcker man den med nålen så torkar den och försvinner, men det kommer upp en ny blåsa varje vecka. Kan det vara ett samband med nagelsvamps-behandlingen?

Med vänliga hälsningar

Daniela  

Svar:

Hej!

Varför har Du bara fått på 2 av tårna om Du har målat alla naglar? Har Du kommit vid sidan mot huden just på dessa 2 tår. Osannolikt med reaktion om Du inte spillt vid sidan. Prova med receptfri hydrokortisonkräm från apoteket några dar och se om det inte försvinner.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Medicinering

2017-06-8 | 17:52

av Robert Holik

Kost

2017-06-8 | 17:46

av Robert Holik

Diagnos

2017-06-8 | 17:38

av Robert Holik

HS

2017-06-8 | 17:26

av Robert Holik

Stress förvärrar den HS?

2017-06-8 | 17:23

av Robert Holik

Penicillin

2017-06-8 | 17:15

av Robert Holik

Forskningen

2017-06-8 | 16:46

av Robert Holik

Måttlig HS - vad funkar bäst?

2017-06-8 | 15:46

av Robert Holik

Solning

2017-06-8 | 15:45

av Robert Holik

Förhindra lukt

2017-06-8 | 15:44

av Robert Holik

Kombination HS och psoriasis

2017-06-8 | 15:11

av Robert Holik

Penicillin alltför ofta+ ny böld

2017-06-2 | 18:22

av Robert Holik

Vad är symptomen?

2017-05-31 | 21:51

av Robert Holik

Behandling HS

2017-05-31 | 15:29

av Robert Holik

Sår mellan fingrarna på barn

2016-11-7 | 11:14

av Mats Berg


Annons
Annons
Annons
Annons