Forum Psoriasis

Frisk från PSO under 2011

Hejsan. Jag har PSO på många delar av kroppen och skriver nu angående att bli frisk(symptomfri) ifrån den under 2011. Det är mitt mål. Hur ska jag gå tillväga? Eftersom det nu är vetenskapligt konstaterat att PSO kommer ifrån ett immunsystem ur balans så kommer jag fokusera mig på just det, immunförsvaret. Har läst mycket om alternativa behandlingar under de senaste året och stött på mycket nyttig information. Det jag började med under 2010 var att tillsätta vitamin D3 i min kost. Vitamin D får vi från solen och det är en av de viktigaste vitaminerna för ett stark immunförsvar. Har också kommit in på oxidering och hur viktig roll syret spelar i vår kropps försvar mot patogener(grekiska "sjukdomsalstrare"). Köpte då en produkt som heter "OXY-C", vilken innehåller magnesium peroxide. Den hjälper syresätta systemet i din kropp och på så sätt förhöjer den våra naturliga funktioner, som tex att få bort harmfulla ämnen som annars byggs upp och på sikt skapar sjukdom. Och jag kan säga att med dessa två tillskott så har min sol-behandling på sjukhuset förbättrats avsevärt. Före jag tog dessa tillskott så hade det liten effekt med sol-behandlingen. Jag var t.o.m vid havet i somras utan att min PSO syntes mycket/nästan inget alls på mina armar, underbart. Under 2011 har jag dock ett nytt mål, att med hjälp av en alternativa metoder bli symptomfri från min PSO. Om ni undersöker denna hemsida så kan ni läsa om det jag ska använda i jakten på mina mål under 2011. Där inne står allt ni behöver veta om metoden. Varorna är beställda och jag hoppas börja nästa vecka. MMS heter mineralen och handlar också i sluändan om att stärka immunförsvaret genom att rensa den från patogener. Jag hoppas det kommer ge resultat och att det kan hjälpa fler än mig. Här är två länkar till youtube som pratar lite om MMS men den bästa infon är på Jim Humbles hemsida. MVH Henrik!

Hmm sry länken fungerade inte innan men här är den!

Konstigt! Men här är den så ni kan kopiera och klistra in i er webbläsare. http://jimhumble.biz/site/index.php

http://vimeo.com/14444009 Här är hela dokumtären "undertsanding MMS, a conversation with humble". Tyvärr med spansk undertext men hittade inte hela filmen någon annanstans.

Hej! Jag har inte psoriasis men har haft kronisk eksem sedan 96. Mitt eksem har blivit betydligt bättre av att utesluta tillsatser i maten ( de allra värsta i allafall). Provade sedan att äta mjölk och glutenfritt, vilket också gav bra resultat. Gjorde därefter ett allergitest hos naturmedicinare. Det visade sig att jag är överkänslig mot ris, vete och komjölk. Har också upptäkt att LCHF kosten i kombination med mjölk óch glutenfri är det absolut bästa. Så länge jag håller mig till det har jag sällan besvär. Tyvärr är jag inte så noga alltid, vilket visar sig i mer eksem. Har nu fått diagnosen sakroilit, trolig bechterews, dvs en reumatism i höftleden där besvären började 2003. Har påbörjat behandling med MSM och speciellt gurkmejaextrakt, samt andra kosttillskott. Upplever goda resultat och ska fortsätta för att se om jag slipper nya skov. Antar att vi båda har ett överaktivt immunsystem. Trist att vi i Sverige inte satsar på alternativa medicinbehandlingar. Tyskland är tex långt före oss. De har vanliga läkare och naturläkare i samma byggnader! Det som inte är tillåtet kan heller inte utvecklas i samma takt. Detta leder till att vi endast uppmuntrar läkemedelsbehandlingar hos vanliga läkare och gynnar därmed läkemedelsföretag med endast vinstintressen som sikte. Lycka till!

Annons
Annons
Annons