Fråga experten om sköldkörtelsjukdomar

Här besvarar Kenneth Ilvall på Netdoktors besökares frågor kring hypotyreos eller annan sköldkörtelsjukdom. Välkommen att ställa dina frågor!  

Vill du veta mer om Sköldkörtelkliniken, klicka här »


Fråga   Hormonsjukdomar

Fråga: Tetralysal + epiduo+ Isotretinoin

Är en 19 årig tjej som har lidit av olika graders akne. Har tidigare tagit isotetrinoin + epiduo men slutade en månad innan kuren, då jag fick ont i magen. Till en början fungerade medicinen och gav ett lovande resultat. Men efter ett tag fick jag finnar/akne igen, därav började jag med tetralysal + epiduo. Vilket gjorde så att jag inte fick finnar/akne ett tag, men det har då förlorat sin effekt. Vet inte vad jag ska göra, för det känns som att jag tar medicin efter medicin. Som inte ger något resultat alls. 

Svar:

Hej och tack för din fråga!

Man kan återupprepa och förlänga kuren med Tetralysal och Epiduo, men jag rekommenderar att du kontaktar någon hudläkare, gärna med någon av dem på MediCheck.se.

Lycka till//Kenenth Ilvall


Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Tagit bort lio

2021-08-25 | 20:40

av Kenneth Ilvall

Värk i kroppen

2021-08-4 | 14:13

av Kenneth Ilvall

Mår dåligt av Levaxin

2021-07-28 | 22:03

av Kenneth Ilvall

Levaxin och sömn!

2021-07-30 | 08:19

av Kenneth Ilvall

Pressat TSH

2021-03-9 | 09:28

av Kenneth Ilvall

Justera levaxin eller liothyronin

2021-08-14 | 10:44

av Kenneth Ilvall

Fluktuerande TSH värden

2021-05-11 | 21:57

av Kenneth Ilvall

Stötar och ilningar

2021-05-6 | 10:43

av Kenneth Ilvall

Hypothyreosprover

2021-04-26 | 14:14

av Kenneth Ilvall

Skadad/flyttad svällkropp

2021-08-10 | 15:16

av Kenneth Ilvall

fluoxetin

2020-10-12 | 10:55

av Kenneth Ilvall

Sluta äta Levaxin?

2020-10-10 | 15:00

av Kenneth Ilvall

Magsäckens storlek

2020-10-9 | 16:02

av Kenneth Ilvall

Glömd medicin

2020-09-30 | 11:50

av Kenneth Ilvall

Bilder framför sig

2020-09-30 | 19:53

av Kenneth Ilvall