Forum Graviditet


svårt att bli gravid??

Jag är orolig att den hormonreglerande medicinen jag äter förminskar mina chanser att bli gravid.. Känns jätte jobbigt. Är det någon som vet något konkret angående det? Levaxin heter den och har med sköldkörteln att göra...

Hej, Jag tror inte du behöver vara orolig. Jag har ätit Levaxin sedan 04 och jag fick en liten flicka i januari. Och jag kan säga att det inte var planerat, jag åt mini piller när den lilla damen bestämde sig för att hon visst skulle komma till. =) jag önskar dig all lycka. Skulle du däremot bli gravid så behöver man hålla koll på om dosen eventuellt behöver ändras under graviditeten. Berätta gärna hur det går för dig. Kram och lycka till


Hej och tack för svaret! Skönt att höra att det har fungerat för någon annan. Jag har försökt i snart 6 månader, så nu ska jag boka tid hos gyn för att bl.a dubbelkolla att jag har rätt dos av medicinen. Senaste kollen hos husläkaren visade en förhöjning av värdet så jag ska få veta nu i veckan om jag måste ändra dos. Det är ju tydligen lite si och så med ägglossningen om man inte ligger precis rätt i medicineringen... Men det är väl bara att hålla tummarna att allt funkar.. Hade en chans för 6 år sen och ibland blir jag livrädd att det var min enda chans s.a.s... Vill ju så gärna ha bebis nu.... Kramis

Annons
Annons
Annons