Fråga doktorn

Fråga   Artros

Fråga: Ostadig i benen

Jag är ostadig i benen och har dålig balans, det kryper och pirrar i benen och de bli kalla. Det har blivit lite mer och mer sista månaderna. Kan det ha något att göra med att jag äter Omeprasol? Tidigare har jag tagit 1st/dag under vinterhalvåret, men i våras var jag på gastroskopi och det konstaterades inflammation i magsäcken samt godartade polyper. Jag blev ordinerad 2 st Omeprasol/dag och har tagit det sedan dess. Jag mår inte bra av maten. Läste nånstans att det kan bli någon brist. Kan det vara så, och i så fall, hur konstateras det? Kan det finnas någon annan orsak till denna ostadighetskänsla?

Svar:

Det låter inte som artros. Jag rekommenderar dig att söka upp den läkare som förskrivit Omeprasol för att få en bedömning gjord liksom svar på dina frågor.


Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
axelplastik

2020-11-11 | 11:36

av Adolf Fredriks Fysiocenter

benskörhet/artros

2020-11-7 | 11:26

av Adolf Fredriks Fysiocenter

knäinplantat som börjat \"knäppa\"

2020-10-28 | 07:13

av Adolf Fredriks Fysiocenter

Artros i bäckenleder

2020-10-19 | 10:09

av Adolf Fredriks Fysiocenter

Artros/Heberden\'s Knods

2020-10-19 | 12:42

av Adolf Fredriks Fysiocenter

fibromyalgi

2020-10-9 | 11:23

av Adolf Fredriks Fysiocenter

att använda voltaren

2020-10-5 | 17:22

av Adolf Fredriks Fysiocenter

Artros i hela kroppen?

2020-10-6 | 23:38

av Adolf Fredriks Fysiocenter

Ledvärk och stelhet

2020-10-5 | 10:26

av Adolf Fredriks Fysiocenter

Remisssvar

2020-10-2 | 14:09

av Adolf Fredriks Fysiocenter

Tåartros

2020-09-30 | 14:43

av Adolf Fredriks Fysiocenter

\"Periartikulär urkalkning\"

2020-09-24 | 13:40

av Adolf Fredriks Fysiocenter

skulderblad

2020-09-24 | 11:44

av Adolf Fredriks Fysiocenter

Fotleder

2020-09-20 | 20:15

av Adolf Fredriks Fysiocenter

Ljumskvärk

2020-09-21 | 15:21

av Adolf Fredriks Fysiocenter