Senaste nytt 


    Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /www/netdoktor.se/templates/general.php on line 1170

Du är här: Hem » Njurar » Fråga doktorn » Liskantin

Fråga doktorn

Fråga doktorn är en kostnadsfri tjänst där du kan få svar på frågor och funderingar om hälsa, medicin och sjukdomar. Ett urval av de frågor som kommer in väljs ut och besvaras av Sveriges ledande medicinska experter inom området. Här kan du också ställa frågor till företag och förbund vars experter besvarar frågor inom deras specialområde. Du kan också hitta alla redan besvarade frågor här nedan.

Liskantin

Jag har läst att Liskantin påverkar njurarna, speciellt om man, som jag, har något nedsatt njurfunktion?
Avatar Britta Hylander

2017-03-10 11:47

Svar

Tyvärr är jag inte förtrogen med detta preparat. Kolla med din behandlande läkare. Kanske är det ett preparat som fått nytt namn? orsak till behandlingen?