Diskussion

Avatar salonica
2008-11-10 04:29

Stickningar, krypningar

Innan detta hände har jag varit världens gladaste och kreativa människa.. För ungefär 15månader sedan fick jag för mig att kanske var sjuk i HIV för jag hade varit med en tjej i spanien...jag gick och tänkte på detta ganska länge och börja grubbla. Tillslut blev jag så rädd att jag fick någon form av panikångest och började svettas och trodde jag skulle bli galen och dö....en katastrof.... Fick ett negativt test ...då trodde jag allt skulle släppa. Men kände mig fortfarande jättekonstig ..börja tänka på vad jag skulle göra med mitt liv (utbildning, jobb etc).....jag hade kvar ångesten även om jag visste att jag var frisk och blev deprimerad på kuppen. Trodde mina föräldrar skulle dö, grubbla på vad som kommer hända sen, visste inte vad jag skulle göra me tjejen, det är inte lönt att leva etc. Jag gick till en psykiater som gav mig diagnos panikångest och depression efter jag berättat hur jag mådde och han fick se mig. Berättade att det är jätte jobbigt med att det kryper och sticker i hela kroppen och det känns som om jag har något som spänner runt huvet och är jättetrött. Han skrev ut citalopram 10mg som jag började ta. Tog dom i någon månad men mådde typ likadant eller sämre så jag slutade med dem och sa till mig själv att det här måste jag klara själv. Jag försökte med allt gå ut vara kreativ...men jag kunde inte hade inte orken...var helt borta. Då gick jag tillbaka till doktorn och fick utskrivet Fluoxetin först 10mg och sen ökade han till 40mg. Efter ett tag började det hjälpa och depressionen har gått bort..riktigt skönt. Gråter inte mer... MEN MEN MEN....Det kryper och sticker fortfarande i hela kroppen hela tiden varje dag, över allt. Känner mig trött och orklös. Känner ingen kärlek till något elller är kreativ...känslolös på något sätt. Det är inte skönt att lägga sig undertäcket och sova som innan... Det förstör mitt liv och mina studier..... Har tagit kontakt med min doktor igen och fått byta till Voxra. Frågade om det själv för att jag har läst att de påverkar andra ämnen i hjärnan. Har tagit det i snart en vecka (150mg) och känner ingen skillnad... HJÄLP MIG...JAG KAN INTE GÅ RUNT SÅ HÄR MER... har försökt läsa på nätet vad som finns. Funderar på att gå till en neurolog för tester.... Fortfarande någon form av ångest? Kanske någon nerv kommit ikläm? För lite dopamin? Jag har börjat dricka mycket alkohol för att komma bort från stickningarna och spändhet. En gång provade jag kokain på en fest och vaknade nästa morgon utan stickningar...blev överlycklig...men på dagen började det igen. Ingen aning...!! HJÄLP... orkar inte mer

Avatar ninotshka
2008-11-10 09:41
Hejsan, stackars dig vad jobbigt. Har du kollat så att du inte har restless legs syndrome, myrkrypningar i benen. Det är som att det kryper inne i skelletet, man känner sig väldigt rastlös. Jag har det i hela kroppen och kan få det dygnet runt. Jag har fått Sifrol mot det och det hjälper. Lycka till och hoppas att du får det bättre.

Avatar sofia13119
2008-11-10 19:08
Jag äter också Fluoxetin, fast själva deppet mår jag inte bättre av för det. Jag får också krypningar, ben o armar, men för mig hjälper stesolid mot det. Det är orosdämpande o man ska väl egentligen bara äta det tills antideppet börjar funka, men just nu är det bara stesoliden som får bort krypet. Jag tror att krypningarna är början till ångestattack, det har verkat så några gånger, men jag har inte velat "verifiera" idén ordentligt, äter hellre stesoliden. Jag sätter allafall mina krypningar i samband med depressionen eftersom det började samtidigt, men jag har också hört talas om "sjukdomen" myrkrypningar. Fast jag tror mina krypningar är mer på ytan än i skelettet... Äh, jag vet inte. Stesolid hjälper mig, i allafall, var väl mest det jag ville säga. /sofia

Avatar salonica
2008-11-12 02:14
hej sofia .. jo det är nog mina med...mer på ytan än inne i ..sjukt jobbigt och jag känner mig helt borta och yr ... vi får väl se

Avatar Sköldis
2008-11-27 20:14
Hej! Har du testat så att du inte har B12-brist? Det ger upphov till depression, stickningar och helt sjuk trötthet. Hoppas att du har fått hjälp från läkaren! Man får inte vara mjäkig hos doktorn utan måste kräva, annars blir man utskickat med nåt j-a recept som dämpar symptomen men inte löser problemet.

Avatar estetia
2008-12-16 07:27
Hej! För mej tog det ungefär fyra veckor innan Voxra hjälpte och då efter en doshöjning till 300mg. Som någon skrivit tidigare så kolla B12 och folsyra Har du brist på B12 så kan en orsak vara att du har glutenintolerans (Celiaki) som är att man inte tål vete råg eller korn och det finns ju i det mesta. Är ine ovanligt att det upptäcks i vuxen ålder.

12  

Diskussionen är öppen för inloggade medlemmar

Logga in

Glömt lösenord? Bli medlem gratis